sila tinggal jejak untuk dijejak semula

Thursday, December 27, 2012

ekspedisi membeli barang kemas untuk batal air sembahyang

haha..tajuk bukan main lg kan...walhal nk stori pasal pegi beli rantai kawen jek...
td en tunang dtg jb..dr melaka....pg pg sy dah kuar dr opis and mengulau..
maklumla cuti sem..hehe
bebudak pn tada..hehe....
lepas pg pick up en tunang kt larkin, kitorg gi angsana..hehe
..jalan2 usyar wah chan, habib jewels dgn kedai emas cap tak tahu..
then,kitorg pg makan kt kenny rogers..
berikut adalah sesi perbualan ketika makan,,,

saya:yang, budget awak nk belikan sy brang kemas ni berapa..
en tunang: awak nak apa...ikut apa awak nak la..
saya: sambil tunjuk pamplet habib, sy nk gelang ni...(harga rm10 000)
en tunang: erkkk pengsan!
saya: haha ckp la budget brapa..sy pilih ikut budegt
en tunang: 2 k lah kut..
saya: yippie: nk cincin n rantai..
en tunang: (mkan syam sambil mls lyn tunang dia yg menggelitis ni..haha)




sesampai kt habib..nampak rantai halus tp padu..tnya sales person tuh, berat wooo..
harga dah rm 1500.
ahhh chumell.
tak nak lain dah..nak yg ni..nak yang ni...

lps tu pilih loket bentuk bintang..gold jgk..cantik sgt..

en tunang: aik, mcm sailormoon,,,( sambil gelak2 org) !


cis, letak balik..nmpak loket love yg santek sgt..err tp berat..
cuba2 acu kt leher..

saya: cantik ni...

en tunang: berapa ni kak?

salesgirl:yang ni dekat seribu jgk..

glup..

en tunang: dah over budget ni..pilih murah sikit la..(sambil pandang saya)
saya: ok buat muka sedeh sambil cari2 lain...sailor moon la klu gitu..(sambil buat muka kesian pada en tunang)

en tunang: nak yg mana?
saya: dua2 ok..bintang pun boleh la klu x dpt love..sy ok jek..

en tunang: awak suka yg mana?
saya: suka yg lep lep (love) tuh..

en tunang: ok lah, amek rantai ni dgn loket love nih la kak..(sambil hulur ic dgn duit)

( muka pasrah sbb duit dah terbang...kehkeh..tq cinta!)

saya: yippie!!!!!

errr disebabkan budget dah ter overrr..tak dpt la nk merasa cincin..haha..tp syukur sgt..tq bakal suami!

tq habib jewels, Angsana..layanan tip top!

No comments:

Our Journey~