sila tinggal jejak untuk dijejak semula

Wednesday, September 11, 2013

Rindu

yep...tak tau nak kata apa..semester dh mula...which means pjj kitorg laki bini pun dah mula...
hati meruntun2 nyanyi lagu rindu.....
tau x, perasaan yang bila huby ckp dia tgh masak lps balik keje ialah scene yang paling x mampu tertanggung dek hati ((eh apa ayat aku ni...).
sedih kemain..selalu suami bila dia balik keje dgn muka penat, ada bini ni haaa smbut dpn pintu...
dgn hugs n kisses...
lps magrib bini dh siap masak, bleh trus makan..
ni dah la sorg2 kt umah, balik keje masak lg..
hailaaa hati..bertabah la...
Ya Allah, mudahkn la everything untuk kami..
ttibe rasa nk wish, kalau la en seben bleh  pindah sni...
alangkah bahagianyaaaaaaaaaaaaaaaa

Monday, August 26, 2013

update sekaligus

salam syawal semua
bnyak yg berlaku
kdg2 tak ter catch up dek akal..
baby? belum lg...walapun dh bnyak yg tanya...sabar eh semua...haha..kitorg usahakan..ahahahha

raya ~ alhamdulillah..first -third raya kt senai n simpang renggam before heading to muar the third raya..kampung suami..
the fifth raya kitorg sempat bekpes ala muar..mee bandung n satay, hokeyh..heaven!

This raya jgk, pak ngah suami passed away..takziah pada kak wana n siblings...
semoga tabah..berat mata memandang, berat lg bahu memikul

next..
an unpleasant event happend yg melibatkan duit la antara hubby n his uncle.jadi masam2 muka n x bertegur sapa..
true, ni hal antara mereka..tp as wife n org baru dlm family, sikit  sebanyak  sal terasa..terpalit sama...sungguh!
kdg2 org ckap kita kurg ajar..tp org tak phm apa kita rasa..true, diorg kata tu salah my hubby..
pity him..sbb people can judge without trying to understand.
bak kata taylor swift" the blame is on me..."

true, yg salah ttp salah..but its not entirely his fault..

tp sal pun ikut kan je la..family dia, he knows best..kan..

sal pn as wife,
i know him in and out..despite apa pun org lain pk pasal dia..
they dont know..they were not in our shoes..

enough rambling pasal tu,
semester pn dah nak mula..
which means, mula la long distance marriage kitorg..
never thought leaving him alone in bangi is this hard..
its breaking my heart.
hati bagai di tusuk sembilu...ceewaaahhhhhh

tp tuntutan mencari ilmu..tanggungjawab, kerja
here i am..
moga Allah mudahkan urusan nk siapkan master dlm masa paling singkat
nk dpt baby
mudahkan urusan kewangan kitorg..
may Allah ease everything.

doakan kami..
may Allah bless us all...

doa kite untuk korg jgk..
watever u do..may Allah bless..


Wednesday, July 17, 2013

Ramadhan kami~

Alhamdulillah dah rmadhan ke 9~ masuk fasa kedua da
Perasaan menjalankan tgjwb sbg isteri time ramadhan satu pengalaman baru
Betul~ sebelum ni xpenah bngun sahur masak sendiri..mesti mak masakkan..kt rumah sewa dlu pun sama, mesti kawan2 masak, sal mkan je..muahahahaha buruk beno perangai..
tp Alhmdullah lepas kawen ni, mmg rasa tgjwb tuh sbb kan kita terbangun sendiri..nak nak tgh hujan, sodap tuh tido..tp mengenangkan dah ada suami, masak jgk la.heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..

suami x cerewet, alhamdulillah..apa2 pun dia telan..
bini masak xsodap pun:
gosok2 pipi bini smbil cakap, sedap syg masak!
ohh terharu ok,,
i lebiu  syg..
hoho

hari2 bangun pagi mesti cari resepi...
ahahahahahaha
itulah suri2 rumah 'baru' punya kerja
uuuuuuuuuuuuuuuu

moga Allah rahmati ramadhan kali ini..amin
amin ya Allah..



Thursday, July 4, 2013

Us~ our honeymoon story cuti cuti cinta (KK Trip)

last week kami pegi honeymoon to sabah..
at last~ after lebih kurang sebulan lps our solemnization n reception..
mana kitorg pegi?
Sabah je~ sbb kitorg dh janji nak hbs kan melawat malaysia dlu...wiewwwwww

so the trip 4 hari 3 malam bermula hr sabtu minggu lepas


1st day
we landed in kk by noon , and nk check in karambunai..
tapi....
baru perasannn yang hotel yang kami book tuh bukan sabtu tp ahad!!!!
What!!!!!!!
haru lah kami cari hotel..
mujur ada tune hotel..
haha..so that day lepas check in kami masuk hotel tp x pagi jalan jalan sbb JDT vs Kelantan match..
hahahahhaa

jejauh dtg tgk tv kan..
haha

2nd day
esoknya baru kami jenjelan pegi kk~ 
shupping di pasar filipin, beli kasut northstar kt bata sbb bini dah sakit kaki..bnyak sgt jalan..terpaksa la bos blikan kasut..muahahahahahahah

ptg tuh baru kitorg chek in karambunai..
and guest what~

the beach is so-so
tapiiiiiiiiiiiii
resortnya is superbbbbbbbbbbbbbbbbb

best gila
rasa mcm org kaya jap..
hahaha
5 star..
tiptop la landing2 kt tepi pantai,
tgk sunset
baring2
dgr ombak..
heaven!






resort dia kt karambunai:
super big...super tiptop
tgk la cik abg tuh santai2 manja.
hoho

resort dia..
bilik dia 

bestttt ooooo
rasa nak dtg lg sbb tak puas..ohooooooo


3rd day

the 3rd day kitorg check out tgh hari and heading to pulau pulak..
hahaha
mmg kemaruk laut kut kami ni...
eh eh silap, sal je...
en suami kureng sikit dgn laut..tp dia lyn kan jek wife ni
hahahaa
kesian jgk..
tp xpe kan , syg?
hahahaha

ok tgh hr lepas check out kiotrg heading to jesselton point and heading to pulau sapi
hubby ckp sapi paling ok , plg jernih n kurang coral, takde la sakit sgt kaki time mandi.
so kitorg naik bot rm 30/per person
heading to sapi

ya ampun, ramai gila org
hoho
tp..
laut nya cntikkkk gila..
rasa mcm tak caye je kt msia ada laut cantik cenggini
coral dia....
subhanallah
laut dia, jernih, ikan berenang2 kt sebelah kita
snokel x pkai alat pun, hardcore jek masuk dlm air..hahahahaha
sbb dah smpai lewat, mcm x berbaloi nk sewa snokel set.haha

siyes mmg x puas langsung mandi kt sapi
waaaaaaaaaa, nak balik tuh rasa sedey
hahahaa

nk pegi lagi~ uuuuuuuuuuu









last trip untuk keluar dr pulau ialah pukul 4
so lps smpai semula kt jeselton point, kitorg jalan kaki semula ke pasar filipin,,
sambung beli amplang n pearl..
after jamak kat surau di pasar filipin tuh, kami mkn seafood, segar, besar2, fresh gila...
slurpppppppppppppp..
gambar mkn2?

nnt la..next entry..

xoxo
salasyraf


Monday, June 24, 2013

cerite2 lepas kahwin

hai ouls,
dah genap sebulan nikah
Alhamdulillah..
suami sal sgt2 baik layan isteri dia ni..
manjakan wife dia ni..
so far xd rasa kekurangan pape pun..
sal dgn asyraf skrg tinggal kt bangi..
rumah lama mak ayah asyraf..
yup, its small, rumah lama, bnyak yg kurang, yg karat, yang kotor...
tapi...
kena la redha..
sementara tunggu rumah kami siap, ok jek tinggal sini
infact dh rasa comfortable sume..
heeee

tinggal berdua dgn suami sgt best..
bila suami pg keje, bini babai2 dr tingkap.
haha sounds funny..
tp every day lps dia pergi keje, kita looking forward nak tunggu dia blk kerja..

dgr suara dia, tgk dia makan makanan kita masak, tgk dia pkai bju kita basuh n gosok,
its a joy
ni kut every house wife rasa..

thats the story of me as a housewife..

bab jadi student ni, writing x jalan langsung..
malasnya lps kawen ni
hahaha

tunggu jadi fulltime student balik bln 9 ni
so far,  enjoy being housewife dlu kut.
huuuuuuuuu

being a wife,
or lg specific ..
being his wife,
all i can say that he is being a sweet heart
helping me adjusting with everything..
terima sal apa adanya
kurang lebihnya saya
..
x pnah skali pun ckp sal masak x sdap..
x penah lupa nak ckp sal masak sdap,
cakap terima kasih
cakap sayang sal hari2
tunjukkan dia syg sal hari hari
making me happy...
no exception

suami,
its a long journey ahead
harap kamu tetep begitu
masih begitu
sampai bila2

xoxoxoxox
i love u

Tuesday, June 18, 2013

pic: ceritera plus size bride in her big fat malay wedding..

Alhamdulillah..almost 3 weeks dh jadi wife..
what else can i say other than alhamdulillah
yang halal itu indah, yang halal itu bahagia..yang halal itu nikmat
hahaha
enjoying my mariage life..
full time housewife..part time student smpai bln 9 ni

my wedding is a blast...
everything that i dream of...
feel like a princess..happi sgt
..sapa ckp pus size bride x bleh nmpak cntik..muehahahahaha perasan cntik jap..pape pun korg layan la gambar ni











apa pun heppi sgt..
baju pengantin sal tu sal mmg khas tempah..
untuk simpanan sal
cost me a fortune..
tp definately a keep lah

tp in case a plus size bride mcm sal yang nak sewa.
insyaallah boleh pertimbangkan..
email la sal at salbiahhamzah@gmail.com
sayang sbnarnya..
 tp bila pk balik, bju untuk plussize mcm kami, x bnyak baju..
kalau ada yg berkenan ngan baju sal boleh je kalau nak sewa kan
bdw, sal pkai saiz 50 biasanya..

enough bout the baju,
masa sanding tu hujan lebat sgt2.. tp alhamdulillah, org ramai sgt dtg.
meriahkan majlis.heeeee
sdara mara jauh2 semua dtg..uuuu

alhamdulillah...selesai satu bab kawen..

now, its a journey to make our marriage, our rumah tangga, a bait al muslim..
amin..
doakan kami

-xoxox-
sal




Sunday, June 2, 2013

Alhamdulillah

what more can i say other than alhamdulillah..thank you Allah for everything..everything...majlis dua dua belah dah setel..sesi mengupload gambar kne tunggu siap kemas rumah ni.heeeeeeeeeee

Our Journey~