sila tinggal jejak untuk dijejak semula

Monday, June 24, 2013

cerite2 lepas kahwin

hai ouls,
dah genap sebulan nikah
Alhamdulillah..
suami sal sgt2 baik layan isteri dia ni..
manjakan wife dia ni..
so far xd rasa kekurangan pape pun..
sal dgn asyraf skrg tinggal kt bangi..
rumah lama mak ayah asyraf..
yup, its small, rumah lama, bnyak yg kurang, yg karat, yang kotor...
tapi...
kena la redha..
sementara tunggu rumah kami siap, ok jek tinggal sini
infact dh rasa comfortable sume..
heeee

tinggal berdua dgn suami sgt best..
bila suami pg keje, bini babai2 dr tingkap.
haha sounds funny..
tp every day lps dia pergi keje, kita looking forward nak tunggu dia blk kerja..

dgr suara dia, tgk dia makan makanan kita masak, tgk dia pkai bju kita basuh n gosok,
its a joy
ni kut every house wife rasa..

thats the story of me as a housewife..

bab jadi student ni, writing x jalan langsung..
malasnya lps kawen ni
hahaha

tunggu jadi fulltime student balik bln 9 ni
so far,  enjoy being housewife dlu kut.
huuuuuuuuu

being a wife,
or lg specific ..
being his wife,
all i can say that he is being a sweet heart
helping me adjusting with everything..
terima sal apa adanya
kurang lebihnya saya
..
x pnah skali pun ckp sal masak x sdap..
x penah lupa nak ckp sal masak sdap,
cakap terima kasih
cakap sayang sal hari2
tunjukkan dia syg sal hari hari
making me happy...
no exception

suami,
its a long journey ahead
harap kamu tetep begitu
masih begitu
sampai bila2

xoxoxoxox
i love u

Tuesday, June 18, 2013

pic: ceritera plus size bride in her big fat malay wedding..

Alhamdulillah..almost 3 weeks dh jadi wife..
what else can i say other than alhamdulillah
yang halal itu indah, yang halal itu bahagia..yang halal itu nikmat
hahaha
enjoying my mariage life..
full time housewife..part time student smpai bln 9 ni

my wedding is a blast...
everything that i dream of...
feel like a princess..happi sgt
..sapa ckp pus size bride x bleh nmpak cntik..muehahahahaha perasan cntik jap..pape pun korg layan la gambar ni











apa pun heppi sgt..
baju pengantin sal tu sal mmg khas tempah..
untuk simpanan sal
cost me a fortune..
tp definately a keep lah

tp in case a plus size bride mcm sal yang nak sewa.
insyaallah boleh pertimbangkan..
email la sal at salbiahhamzah@gmail.com
sayang sbnarnya..
 tp bila pk balik, bju untuk plussize mcm kami, x bnyak baju..
kalau ada yg berkenan ngan baju sal boleh je kalau nak sewa kan
bdw, sal pkai saiz 50 biasanya..

enough bout the baju,
masa sanding tu hujan lebat sgt2.. tp alhamdulillah, org ramai sgt dtg.
meriahkan majlis.heeeee
sdara mara jauh2 semua dtg..uuuu

alhamdulillah...selesai satu bab kawen..

now, its a journey to make our marriage, our rumah tangga, a bait al muslim..
amin..
doakan kami

-xoxox-
sal




Sunday, June 2, 2013

Alhamdulillah

what more can i say other than alhamdulillah..thank you Allah for everything..everything...majlis dua dua belah dah setel..sesi mengupload gambar kne tunggu siap kemas rumah ni.heeeeeeeeeee

Thursday, May 23, 2013

2 days to go

masa berlalu cepat sgt.
x sempat nak catch up dgn everything..
tau tau esok dah jumaat..sehari lg nak jadi wife.
Insyaallah..
mcm2 jadi..bergaduh dgn homestay owner, kelam kabut cri homestay lain..
sigh..
macam2..
x pelah.may Allah mudahkan everything.
amin

Friday, May 17, 2013

One more week.........update semua semua

1 week to go..apa rasanya?
Heeee mcam macam rasa ..
rasa apple rasa stoberri rasa limau.
haha boleh ke mcm tuh..
As for wed prep, so far semua mcm ok..
  • Popia kecik kecik tuh dah smpai, tinggal nak isi dalam jar je ahad ni..
  • Vip doorgift kite letak biskut meringue cornflakes 4 ketul dalam jar.ngeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... bukan buat sendiri, ex officemate, kak sally buatkan.kita order kat dia...mekaseh kak sally..sampai mereng2 katanya membuat biskut ni.kekekekeke.haha
  • bilik pengantin almost done, brg perabut sume dah lengkap, tingal pasang karpet, pasang tirai belakang oleh bridal, letak bunga sikit.tuh jek kut.huuuu
  • baju sandeng dah siap~ kaler dia jadi not as expected.tp bila dah last2 ni, malas nk fussy sgt..tp still cntik..kaler je a bit dull.tp layan kan jek la...but for now bju still pada tailor dia untuk tukar zip rosak n  alter sikit bju tuh.huhu
  • bju nikah dah lama siap.safe and sound dalam almari.haha
  • hantaran almost done..waitin for final touch jek.huhu.
  • khemah dah double confirm.hehe,hr jumaat dpn diorg pasang khemah
  • pelamin, theme garden, warna cream, yellow n green.( harap sgt hasilnya superb)
  • signage done by fila.siap dah..sukaaaaaa.signage panduan jalan je belum siap.haha.sbb kne buat sendiri..hehe
  • baju khatam quran jgk dh siap.hehe..jahit sendiri hokeyh lace dia..bangga kejap.haha
apa lg eh yang tak setel? urusan dapur kut esok hr..org rewang rebus telur dah sewaktu dgn nya..tp sal kena pegi fitting kt melaka teman asyraf.heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..
oh hari tuh x feeling2 lg nak jadi bini org..
ni tinggal brapa hr lagi..
takut ada
seram ada
nervous ada
happy ada
excited ada.

may Allah ease everything...
kahwin ni also a start for me to change~ to be a better person .Insyaallah
mula beli 2-3 helai baju muslimah, blause panjang.tudung saiz L
moga Allah permudahkan..
Amin


Sunday, May 12, 2013

12 days to go

Ya Allah,
12 days to go..hati gedebuk gedebuk..
nebes!
tp bila memikirkan bnyk nya benda nak setel..seram..uuuuuuuuu
 bnyak lg hal2 yang berlaku
moga semua cpt setel! uuuu
dgn vendor yg buat hal..itu ini...
lepas satu satu..
bnyak nya dugaan


nangis laju2 jum!

Monday, May 6, 2013

PRU13~ the journey..

Some people looked and ,point their fingers to me and say: hey, kau racist!
Ada jgk yang cakap, hey kau conservative!
Ada yang ckp, kenapa kau emo sgt!
Kenapa kau fikir negative?
Kenapa kau x boleh terima perubahan?

Tapi, i just smile and keep smiling..
our aim is to build a better nation, for our kids, for our future,
i know u were sick n tired of everything. corruption, and semua
yeah yeah, me too!aku pun rasa begitu

tp aku jgk agree yang aku racist..
sbb aku sedeh, org melayu yg muslim ni lagi percaya yg bukan muslim dr kawan seagama dgn mereka..
aku jgk conservative,aku tau,
biarlah aku x moden, biar lah aku conservetive
sbb aku xnak suatu hr nnt anak cucu aku merempat di tanah yg dulunya milik nenek moyang mereka...
aku jgk tahu yg korg berkata: ahhh, sume tuh takkan berlaku, tak mungkin! ni tempat mereka jgk...
belajar la sejarah, hargai sejarah, itu panduan, untuk kita berhati2..
Salah ke aku nak berhati2..

Ye aku emo,
sbb semua org tak phm apa yg kita perjuangkan..
org ckp kita mcm2..
Aku bukan negatif, aku bukan x terima perubahan...
Cume...
Changes is not necessarily a good thing..
Sbb aku percaya kepada penambah baikan..bukan perubahan..
sbb...
asas perjuangan itu sudah kukuh, perjuangan masih releven..
Masih atas landasan yg jelas..
cuma yg terpesong perlu di asingkan..
perlu di cantas..
spaya yg lain tidak berjangkit penyakit sakit jiwa mereka!
yang kurang harus di tambah...supaya malaysia mampu satu hari nnt menjadi negara islam yg sebenarnya...

Ye, kau hanya berkata2, jadi pengomentar dr jauh,
kau kata mereka korrupsi, tp...apa yg kau buat? ddk saja? berkata dr jauh?
spreading hatred? atau terus menyemai benci?

tp sekurang2 nya aku yang kau kata conservative ini,
akan terus teguh berusaha,
ye,aku turun padang,menyelami jiwa mereka,
yg teguh mahu mempertahankan anak bangsa.
bukan semua dr mereka korrupsi..
masih ramai yg teguh di landasan perjuangan..
mereka berdoa..
agar Allah mudahkan perjuangan mereka...

kau kata: mereka korrupsi, mereka menipu..mereka munafik
tp kau tak tahu, mereka tahajjud , solat hajat setiap malam,
solat 5 waktu, seorang muslim yg beriman dan ikhlas mahu berbakti untuk masyarakat..
perlu ke mereka laungkan kebaikan yg mereka jalankan?
supaya kamu tahu?
tapi aku tahu.. sbb aku di situ..
sbb aku bersama mereka..
sbb aku sebahagian dr mereka..
sbb aku kenal siapa mereka

kamu, kamu dan kamu..
usah la jadi pengomentar sepi
jgn menyemai benci.
mcm mana kita nak bangunkan bangsa??
jum turun padang..
mari berusaha ke arah pembangunan negara..
biarpun kau dan aku berbeza,
sekurang2nya matlamat kita sama









Ps: gambar solat hajat xd..nnt rasa mcm tak ikhlas pulak ibadah..tak pyh la upload..peace!





Our Journey~