sila tinggal jejak untuk dijejak semula

Sunday, October 28, 2012

Its decided!!! 26 May 2013!!!


True, i m getting married in 2013, May the 26th...so mula la bru nak terhegeh plan semua.ahahah
and here i am planning what to wear, how the dais will look like..errrr..huhu..


1. Solemnization Dress
( something like this)

2. The dais for sanding...
(cream&peach for backdrop and red for the flowers)

3. Sanding dress


The design will be something like the red dress but the colour will be brown rose..sila refer pic dibawah untuk tau apa itu brown rose.
Border laces yang ada kaler putih tuh tukar kaler peach..or cream..bru blend in..kan kan

tspi..saya urang gemuk..sesuai ke??? waaaaaaaa

Tuesday, September 25, 2012

saya nak mcm niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

saya nak kaler ni......Semenjak2 dah book bridal, sibok menengik pelamin..walhal kawen lama lg....
hahaha..

Sekian!

Sunday, September 23, 2012

Yeay-wedding stuff progress 1

Bridal da book.doorgift da ada progress.yahoo..jar untuk doorgift vvip da beli.yahooo.
credit to cik tunang yg bersusah pyh dtg tlg sy setel everything.yahoo

Thursday, August 2, 2012

9 months before wedding...( satu hapa tak buat pun..ahaaa)


CHECKLIST: 9 BULAN SEBELUM KAHWIN


1. Tarikh :
Nikah : MAY 2013 (tarikh akan diumumkan kemudian)
Resepsi :MAY 2013 (tarikh akan diumumkan  kemudian )
Bertandang: JUN 2013 (tarikh akan diumumkan  kemudian )


2. Theme & concept:
Nikah : Cream/off White ( material shiffon, beading, kurung pahang)
Resepsi : Cream,Peach,Orang,Pink
Baju Resepsi: Red/ Dark Red (Dress A CUT..design tada lg)
Bertandang : PENDING (Baju nikah)



3. Legal documents:
Kursus kahwin: PENDING
Hiv Test: PENDING
Borang Kebenaran Nikah: PENDING


4. Venue
Nikah : SURAU TAMAN AMAN
Resepsi : RUMAH taman aman
Bertandang: RUMAH/DEWAN 

5. Catering/Canopy
Resepsi :  PAK UTEH CATERER
Bertandang: PENDING
(family yang akan arrange semua sekali)

6. Pelamin
Resepsi : PENDING
Bertandang: PENDING

7. Photographer
Nikah : PENDING
Resepsi : PENDING
Bertandang: PENDING

8. Videographer
Nikah: PENDING
Resepsi: PENDING
Bertandang: PENDING
Choices of songs: PENDING
(Masih mencari yang murah, kalau boleh nak buat video untuk majlis nikah jer)

9. Wedding outfits
Nikah:
-Kurung Pahang: PENDING
-Tudung: PENDING
-Veil: PENDING
-Shoe: PENDING
-Accessories: PENDING


Resepsi:
-Dress: PENDING
-Tudung: PENDING
-Veil: PENDING
-Shoe: PENDING
-Accessories:  PENDING

Bertandang:
-Dress: PENDING
-Tudung: PENDING
-Veil: PENDING
-Shoe: PENDING
-Accessories: PENDING
(Mungkin pakai baju nikah je)


10. Makeup
Nikah:  PENDING
Resepsi: PENDING
Bertandang: PENDING


11. Doorgift
Orang Yasin: PENDING
Resepsi:  JAR  PENDING
                AIR BERKARBONAT  PENDING
                 Beg  PENDING

12. Bunga Pahar/Bunga Manggar/Centerpiece
Resepsi: PENDING

13. Batal Air Sembahyang
Rantai : PENDING
(bulan 9 ingat pegi simpang renggam cari kat sana)

14. Invitation Card
Nikah &Resepsi:
-Design: PENDING
-Printing: PENDING
(Order kt FILA bulan 2 2013)

15. Cake
Nikah: PENDING
Resepsi: PENDING
Bertandang: PENDING

16. Jurunikah/Pembaca doa
Nikah: Jurunikah-PENDING
Resepsi: Pembaca doa-PENDING
Bertandang: PENDING
(URUSAN NI AKAN DIBUAT 5 BULAN SEBELUM KAHWIN)

17. Handbouquet
Nikah:  PENDING
-Types & colors: RED
Resepsi: PENDING
-Types & colors: Pastel Colour (pink)
Bertandang: GUNA YANG MASA NIKAH

18. Guest List
Nikah: PENDING
Resepsi: PENDING

19. MC/Kompang/Entertainment
MC: PENDING
Kompang: PENDING
PA system: PENDING
CD of songs: PENDING


20. Pengapit/Bridemaids/Bestman
Nikah: Bridemaids & Bestman: TAK PERLU LAAA...
Resepsi: Bridemaids  & Bestman: PENDING
Bertandang: bridemaids & Bestman: PENDING
(PEGAPIT PEREMPUAN dah ada calon..kne double confirm jek)

21. Dresses for family
Resepsi: His family & her family.
His family: PENDING
Her family: PENDING

22. Bilik pengantin
Katil: Guna yg lama jek..elok lg..buat apa membazir
Tilam:PENDING
Decoration: PENDING
Cadar katil: PENDING

23. Signage
Resepsi: 20pcs.
Location:PENDING
Design: PENDING
Printing: PENDING
Welcome sign: PENDING
(SEMUANYA DIY JER )  

24. Facial/Massage/Inai -  PENDING

25. Honeymoon
Date: PENDING
Location:  Pulau Perhentian/Karambunai Sabah
Tickets: PENDING
Accommodation:  PENDING


26. Post Wedding
Photographer: Majlis (EMIR Izuan) /Outdoor (Pending)
Theme: PENDING
Location: PENDING


27. Guestbook Corner
Guestbook : PENDING
Decor : PENDING

28. Candy buffet
Favor : PENDING
Decor:  PENDING 

Sunday, June 10, 2012

Interview TPM

Bab 1:
tut...tuuttt...: Emak tepon.."along2, ada surat ni..dr uitm"ohh dgn penuh excited nya, "mak mak, bukak la..plis2"
Eh awak dpt tebiu TPM la..uitm dungun..ohh excited nya saya...11hb ni la...ok2..bli tiket gi dungu siap2 la...

Bab 2:
30hb tuh kami sekeluarga pg balik kampung kt kelantan..30hb-4hb lah sepatut nya..sooooo dgn gumbiranya lah gi balik kampung..tetibeeee dah sampai terengganu ( ondw ke klate), uitm call...suh intebiu 4 hb..adehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..sijil kt rumah okeh!..ada kena balik jb semula ni..sobs


so bermula lah drama nya...
1) naik bas..patah blk ke jb (7 jam okeh!!! kematu buntot punggong i)
2) amek sijil dgn jayanyaaaaaaa
3) tiket nk gi klate semula dah tada..ayoyoyoyoy
4) tiket flight ke klate pun tada jgk ayoyoyoyoy
5) naik bas pg kl ( 4 jam lg ..waaaaaaa...double kematu buntot punggong)
6) dr tbs- naik lrt smpai klcc
7) dr klcc- jalan kaki pg ambank..( beg berat cm urang gila! rasa nk pengsan bawak beg jalan kaki kesana kemari..siap boleh salah jalan lg...)
8) tunggu inche tunang kt dpn ambank smpai 4.45...
9) inche tunang dah balik..hangkut saya pg subang
10) pow inche tunang mcD..hahaha (perut kenyang hati senang! i mmg lap u manyak2 la, yayang)
11) naik flight ke klate..terbang rm 300..babai duit! sobsssssssssss
12) sampai kelantan...nak hepi2 tak boleh, kelam kabut buat slide..
13) then pg intebiu 4hb...
14) Balik jb!sampai jb pukul 1 pg!!!!
15) sgt penat...
16) tetibe 6 hb tuh dapat call untuk 2nd interview TPM..
17) beli2 tiket, and pegi dungun lg 9hb-10hb
18) lepas interview, mula lah ribut tAufan hati...kenapa???


  •  ada ke patut, dia pangggil interview tuh ada sorg y dah pnah ajar kt uitm dungun.                                ( okeh, kompem la dia yg dapat kan????!! oohh ribut taufan hatii!!!!- saya sedeyh. duit sy dah bnyak hbs,..tp....kenapa buat sy gini..klu dah tau nk amek mamat tuh, jgn la panggil saya intebiu smpai 2 kali.hujan hujan...hati saya hujan..ahahahaha:P)
  • time 2nd interview tuh mcm2 rektor tuh tnya..nebes hati i...dia tnya pasal uitm, moto uitm, visi, misi, moto perdana menteri..mcm2 lah...adehhhhhhhhhhh...pendapat pasal uitm la..mcm2..
  • tp bila dah hujan2 ribut taufan sambil call2 inche tunang,dia ckp..." sabar la...kan Allah ada...kalu ada rezeki, insyaallah, mcm mana pun, scholar ni untuk awak..klu mmg bukan rezeki awak, mesti ada hikmah nya ni..kan.....Okeh, cepat2 amek wudhuk, bukak tafsir..Baca Love letters from Allah...then dah lega...keciiiiiiingggggggggggggggggggg!!!!!!!!!!!!!!!


19 )10hb tuh malam2 naik bas, balik jb..sampai jb, mandi2 trus gi keje...ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!

Yes, i am damn tired...
Yes rasa nk nangis sampai banjir2..
Tapi....
Kuatkan hati ..perancangan Allah untuk saya...Allah nk train sy jd org yg sabar...!
Blajar untuk tak emo lebeyh! ahahaha Salbiah chengeng!!!!

Friday, May 18, 2012

ni mmg akan jd 1 st and last la...
dammit, i made wrong decision to be here..
dammit..
dammit..
dammit...
ruin my day..ruin my mood..ruin everything..aku mmg tada mood dah..an angry man is a hungry man...!

Wednesday, May 9, 2012

Wedding Logo~ In the making..

wewitttttttttt~ Wedding prep..tetibe terasa nak design wedding logo..
Bagaimana? walhal diri sendiri tak kreatif...Uhh lala...
Inchek google, sila tlg saya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Our Journey~