Ya Allah,
12 days to go..hati gedebuk gedebuk..
nebes!
tp bila memikirkan bnyk nya benda nak setel..seram..uuuuuuuuu
bnyak lg hal2 yang berlaku
moga semua cpt setel! uuuu
dgn vendor yg buat hal..itu ini...
lepas satu satu..
bnyak nya dugaan
nangis laju2 jum!
perjalanan kami suami isteri, mencari keredhaan ilahi, membina rumah tangga yg rahmah dan mawaddah..perjalanan aku sebagai isteri, pelajar, pendidik..
sila tinggal jejak untuk dijejak semula
Sunday, May 12, 2013
Monday, May 6, 2013
PRU13~ the journey..
Some people looked and ,point their fingers to me and say: hey, kau racist!
Ada jgk yang cakap, hey kau conservative!
Ada yang ckp, kenapa kau emo sgt!
Kenapa kau fikir negative?
Kenapa kau x boleh terima perubahan?
Tapi, i just smile and keep smiling..
our aim is to build a better nation, for our kids, for our future,
i know u were sick n tired of everything. corruption, and semua
yeah yeah, me too!aku pun rasa begitu
tp aku jgk agree yang aku racist..
sbb aku sedeh, org melayu yg muslim ni lagi percaya yg bukan muslim dr kawan seagama dgn mereka..
aku jgk conservative,aku tau,
biarlah aku x moden, biar lah aku conservetive
sbb aku xnak suatu hr nnt anak cucu aku merempat di tanah yg dulunya milik nenek moyang mereka...
aku jgk tahu yg korg berkata: ahhh, sume tuh takkan berlaku, tak mungkin! ni tempat mereka jgk...
belajar la sejarah, hargai sejarah, itu panduan, untuk kita berhati2..
Salah ke aku nak berhati2..
Ye aku emo,
sbb semua org tak phm apa yg kita perjuangkan..
org ckp kita mcm2..
Aku bukan negatif, aku bukan x terima perubahan...
Cume...
Changes is not necessarily a good thing..
Sbb aku percaya kepada penambah baikan..bukan perubahan..
sbb...
asas perjuangan itu sudah kukuh, perjuangan masih releven..
Masih atas landasan yg jelas..
cuma yg terpesong perlu di asingkan..
perlu di cantas..
spaya yg lain tidak berjangkit penyakit sakit jiwa mereka!
yang kurang harus di tambah...supaya malaysia mampu satu hari nnt menjadi negara islam yg sebenarnya...
Ye, kau hanya berkata2, jadi pengomentar dr jauh,
kau kata mereka korrupsi, tp...apa yg kau buat? ddk saja? berkata dr jauh?
spreading hatred? atau terus menyemai benci?
tp sekurang2 nya aku yang kau kata conservative ini,
akan terus teguh berusaha,
ye,aku turun padang,menyelami jiwa mereka,
yg teguh mahu mempertahankan anak bangsa.
bukan semua dr mereka korrupsi..
masih ramai yg teguh di landasan perjuangan..
mereka berdoa..
agar Allah mudahkan perjuangan mereka...
kau kata: mereka korrupsi, mereka menipu..mereka munafik
tp kau tak tahu, mereka tahajjud , solat hajat setiap malam,
solat 5 waktu, seorang muslim yg beriman dan ikhlas mahu berbakti untuk masyarakat..
perlu ke mereka laungkan kebaikan yg mereka jalankan?
supaya kamu tahu?
tapi aku tahu.. sbb aku di situ..
sbb aku bersama mereka..
sbb aku sebahagian dr mereka..
sbb aku kenal siapa mereka
kamu, kamu dan kamu..
usah la jadi pengomentar sepi
jgn menyemai benci.
mcm mana kita nak bangunkan bangsa??
jum turun padang..
mari berusaha ke arah pembangunan negara..
biarpun kau dan aku berbeza,
sekurang2nya matlamat kita sama
Ps: gambar solat hajat xd..nnt rasa mcm tak ikhlas pulak ibadah..tak pyh la upload..peace!
Ada jgk yang cakap, hey kau conservative!
Ada yang ckp, kenapa kau emo sgt!
Kenapa kau fikir negative?
Kenapa kau x boleh terima perubahan?
Tapi, i just smile and keep smiling..
our aim is to build a better nation, for our kids, for our future,
i know u were sick n tired of everything. corruption, and semua
yeah yeah, me too!aku pun rasa begitu
tp aku jgk agree yang aku racist..
sbb aku sedeh, org melayu yg muslim ni lagi percaya yg bukan muslim dr kawan seagama dgn mereka..
aku jgk conservative,aku tau,
biarlah aku x moden, biar lah aku conservetive
sbb aku xnak suatu hr nnt anak cucu aku merempat di tanah yg dulunya milik nenek moyang mereka...
aku jgk tahu yg korg berkata: ahhh, sume tuh takkan berlaku, tak mungkin! ni tempat mereka jgk...
belajar la sejarah, hargai sejarah, itu panduan, untuk kita berhati2..
Salah ke aku nak berhati2..
Ye aku emo,
sbb semua org tak phm apa yg kita perjuangkan..
org ckp kita mcm2..
Aku bukan negatif, aku bukan x terima perubahan...
Cume...
Changes is not necessarily a good thing..
Sbb aku percaya kepada penambah baikan..bukan perubahan..
sbb...
asas perjuangan itu sudah kukuh, perjuangan masih releven..
Masih atas landasan yg jelas..
cuma yg terpesong perlu di asingkan..
perlu di cantas..
spaya yg lain tidak berjangkit penyakit sakit jiwa mereka!
yang kurang harus di tambah...supaya malaysia mampu satu hari nnt menjadi negara islam yg sebenarnya...
Ye, kau hanya berkata2, jadi pengomentar dr jauh,
kau kata mereka korrupsi, tp...apa yg kau buat? ddk saja? berkata dr jauh?
spreading hatred? atau terus menyemai benci?
tp sekurang2 nya aku yang kau kata conservative ini,
akan terus teguh berusaha,
ye,aku turun padang,menyelami jiwa mereka,
yg teguh mahu mempertahankan anak bangsa.
bukan semua dr mereka korrupsi..
masih ramai yg teguh di landasan perjuangan..
mereka berdoa..
agar Allah mudahkan perjuangan mereka...
kau kata: mereka korrupsi, mereka menipu..mereka munafik
tp kau tak tahu, mereka tahajjud , solat hajat setiap malam,
solat 5 waktu, seorang muslim yg beriman dan ikhlas mahu berbakti untuk masyarakat..
perlu ke mereka laungkan kebaikan yg mereka jalankan?
supaya kamu tahu?
tapi aku tahu.. sbb aku di situ..
sbb aku bersama mereka..
sbb aku sebahagian dr mereka..
sbb aku kenal siapa mereka
kamu, kamu dan kamu..
usah la jadi pengomentar sepi
jgn menyemai benci.
mcm mana kita nak bangunkan bangsa??
jum turun padang..
mari berusaha ke arah pembangunan negara..
biarpun kau dan aku berbeza,
sekurang2nya matlamat kita sama
Ps: gambar solat hajat xd..nnt rasa mcm tak ikhlas pulak ibadah..tak pyh la upload..peace!
Thursday, April 25, 2013
sebulan lg............suka? duka? tawa? cinta, its a long journey ahead..harap kamu stick to me through think and thin...
Cinta..
sebulan lg saya nak jadi isteri kamu..
Ya saya excited..
Ya, saya bahagia..
Sgt bahagia..
sgt heppi......
tp dugaan yang dtg pada saya lately, which is, urusan scholarship sy yg x setel2 ni bnyk susahkan awak..
mentally, phisically, financially
Kesian kamu
belum kawen dah kena beban dgn urusan kewangan sy..
sy sedih..taknak ssh kan awak
...susahnya kita nk kawen ni
entah mcm mana masa dpn..doakan Allah murahkan rezeki saya eh..
sigh...
Deep down inside, saya belajar besederhana..bersyukur apa ada nya yg awak dah bg kt saya..
Terima Kasih , cinta..
4 everything..4 the sacrifices, for the patience, for the love, for the countless strength yang u bg pada sy..
honestly, what i do without u...
Please10x, stick wif me through thick n thin..
Please10x, be patience with my unstable emotion bila saya stress,
i am fragile and..i tend to breakdown during hard times.
i need u..really need u.now n forever, insyaallah..
i ll see u in a month time, in front of imam..
in case, u cant find me, just look for the most sparkling, dazzling looking girl in baby blue dress.
Thats me, ur bride :)

sebulan lg saya nak jadi isteri kamu..
Ya saya excited..
Ya, saya bahagia..
Sgt bahagia..
sgt heppi......
tp dugaan yang dtg pada saya lately, which is, urusan scholarship sy yg x setel2 ni bnyk susahkan awak..
mentally, phisically, financially
Kesian kamu
belum kawen dah kena beban dgn urusan kewangan sy..
sy sedih..taknak ssh kan awak
...susahnya kita nk kawen ni
entah mcm mana masa dpn..doakan Allah murahkan rezeki saya eh..
sigh...
Deep down inside, saya belajar besederhana..bersyukur apa ada nya yg awak dah bg kt saya..
Terima Kasih , cinta..
4 everything..4 the sacrifices, for the patience, for the love, for the countless strength yang u bg pada sy..
honestly, what i do without u...
Please10x, stick wif me through thick n thin..
Please10x, be patience with my unstable emotion bila saya stress,
i am fragile and..i tend to breakdown during hard times.
i need u..really need u.now n forever, insyaallah..
i ll see u in a month time, in front of imam..
in case, u cant find me, just look for the most sparkling, dazzling looking girl in baby blue dress.
Thats me, ur bride :)
The Journey

Monday, April 15, 2013
New Obsession!!!
Gosh being a housewife, eh belum lg...correction, being a house-daughter and not working, instead of lazying around , watching the tv smpai mata dh naik ting tong, i found new hobby! which is, Menjahit!!!
Percayalah Jah!!
ahkak sekarang suka menjahit.padahal ahkak dlu,
projek KH masa form 3 pun orang lain tolong buat.
ghope2 nya menjak ddk rumah ni, tersuka pulak menjahit.
terasa mcm gadis ayu gituewwww.haha ..walaupun x kemas mana, bulih senyum bangga la sbb sume hasil tangan sendiri..tak gituewwww??
nak tgk apa ahkak buat???
taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
5 bantal hantaran done
1 baju khatam quran done,
3 flower girl dress to be done ( esok la..nak pengsan suda)
detailing pada bantal to be done..uuuuuu
mari menjahit!
Tuesday, April 9, 2013
Sponsored item
Thank You pada yang sponsor item2 ni untuk wed sal&asyraf..Allah je dpt ballas jasa korg..moga di rahmati....
rasa cm artis pulak org sponsor2 ni..uuuuuuu
50pcs Bunga rosette
bunga telur..100 pcs
rasa cm artis pulak org sponsor2 ni..uuuuuuu
Tuesday, April 2, 2013
53 days till it turn out to be our room
Morning peeps...
53 days..2 days to go before diri sendiri jadi suri rumah..
Week lepas dah selamat dah beli barang untuk bilik pengantin.sobs habis duit..tp sbb dah miskin, pakai jek la yang biasa2 dlu.huhu
53 days..2 days to go before diri sendiri jadi suri rumah..
Week lepas dah selamat dah beli barang untuk bilik pengantin.sobs habis duit..tp sbb dah miskin, pakai jek la yang biasa2 dlu.huhu
Ni tilam.beli tilam elok sikit sbb selama ni slalu sAkit belakang.heeee kesian kan..
sal tak beli katil sbb katil skrg elok lg..
beli almari murah2 jek dengan meja solek kecik..
taraaa
sila abaikan segerombolan barang kat bawah tuh..hikss :)
bila bilik dh ada perabut baru, baru la hati nk rasa gedebuk gedebuk.hehe.
ahhh takpe2 esok last day kerja before jadi suri rumah.ganbatte!
Wednesday, March 27, 2013
List Vendor + To Do List
| 1.Vendor | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| A. Hantaran | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1. Pihak perempuan kepada lelaki | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1.1 Jam Rm 500 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1.2. Kemeja+ Seluar Rm 100 1.3 Tafsir+Pelekat Sponsored 1.4 Set Perfume Adidas+Nivea Rm 109 1.5 Not Done 1.6 Not Done 1.7 Not Done |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
| Jumlah Kos Rm709 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
| C. Resepsi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1 Baju 3 org flower girl Jakel Rm 50+Rm90(jahit) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 2. 4 orang bridesmaid Jakel Rm 100 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 3. Pelamin Bridal Kayangan Rm 1800 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 4. Baju Persandingan Sharel Sahak Couture Rm650 4.1 Shawl Sanding Veil By Adria Cottage Rm 90 5.Kasut Not Done |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 22.Guestbook Frame Rm 15 (Ikea/A3) Jumlah Kos Rm7715 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
| Jumlah Kos Rm1100 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
2.To do List Before Wedding
12-10 Months Before
Ceremony
Tentukan tarikh & hari
perkahwinan – Done 25&26 Mei 2013
Booking for MUA (solemnization) –
Done BK
Booking for MUA (reception) – Done BK
Booking for OP – Done Recordgraphy (Qatrunnada)
Booking for OV - Done Buble Story
Catering for Solemnization – masak
sendiri+ Sedara Mara
Catering for Reception – Pak Uteh
9-8 Months Before
Ceremony
Solemnization’s place – Surau Taman
Aman
Reception’s place – Rumah Sendiri
Solemnization theme – Baby Blue
Reception theme – brown, Champagne
Family theme for bride side –Brown
Bridesmaid- Pink+Brown
Flower Girl-Dusty Purple+Pink
7 Months Before
Ceremony (NOVEMBER 12)
Start cari baju nikah – Done
Start cari baju untuk majlis resepsi – Done
Start cari kad jemputan reception – Done
By Fila
6 Months Before
Ceremony (DECEMBER)
Survey Reception Favor VIP– Done
(Box, JAR, Biskut Merang)
Survey Reception Favor – (organza
bag, Jar, Popia/Biskut)
5 Months Before
Ceremony (JANUARY)
Membuat tempahan kad-kad jemputan – Done
Mencari kompang – Consider Done By Ayah
Lakaran plan rumah harus disiapkan -
Beli bunga pahar -
Confirm and Beli favor nikah & resepsi - Done
Pengapit lelaki - Naim
Pengapit perempuan – K.uda, Along ika
, Nana , Ira
Guestlist - Consider Done By Ayah Emak
Mencari kasut nikah – Not Done
Mencari kasut sanding -
Menentukan flowergirls - Aina Done
Survey kek untuk majlis resepsi- Sponsored Done
4 Months Before
Ceremony (FEBRUARY)
Buat tempahan Tok Kadi -
Hantar kain nikah untuk jahit- Done
Membeli tudung nikah -
Plan for honeymoon - Done
Mencari tempat tinggal utk family
lelaki - Not Done
Mencari Bunga Manggar -
Mencari tukang pembuat hantaran -
Done Buat Sendiri
3 Months Before
Ceremony (MARCH)
Mula menghias bilik pengantin -
Mula tulis nama pada kad jemputan -
HIV Test -Done
Menghantar borang lengkap permohonan
kahwin - Done
Membuat guestbook & bunting -
2 Months Before
Ceremony (APRIL)
Mengedarkan kad kahwin & nikah -
Not Done
Final fitting baju nikah - Done
Fitting baju resepsi - kena tunggu bulan
Mei (1st Week Mei)
Senaraikan lagu-lagu untuk PA System -
Not Done
Final
check for OP- Not Done
Final
check for OV-
Final
check for wedding cakes- Not Done
Final
check for MUA (sanding, nikah)-
Final
check for wedding favour-
Final
check for wedding entertainment-
1 Month Before
Ceremony (MAY)
Final
fitting baju-
Final
check for accessories nikah-
Final
check for accessories resepsi-
Final
check for accessories bertandang-
Final
check untuk bunga pegang-
Final
check untuk kompang-
Discuss
dengan pengapit-
Bakul
dan bunga untuk flower girl - under construction-
Cari
kayu untuk buat landmark-
Final
check untuk tema family-
Mencari
inai -
2 Weeks Before
Ceremony
Majlis
rewang bermula-
Senaraikan
tugasan-
- siapa
penyambut tetamu
- siapa
yang menjaga hadiah
- siapa
yg berada di kaunter pendaftaran
- siapa
yang berada di guestbook corner
- siapa
yang kasi bunga telur
- orang2
penting majlis
Check
pintu & lock bagi mengunci pintu pd hari majlis bagi mengelakkan kejadian -tidak diduga.-
Pastikan
PA System dah berada di rumah-
Final
check for video montage-
Ambil
bunting & banner-
Discuss
denga katering-
Final
meeting dengan wedding planner-
Buat
rawatan facial muka & spa-
5-2 Days Before
Ceremony
Buat
rawatan rambut
Buat
rawatan kuku
Pacak
banner, landmark & bunting sehari before majlis
Buat
inai tangan
Pastikan
mini pelamin 70% siap 4 hari b4 majlis
Pastikan
bilik tidur dah tersedia
Pastikan
wedding favors dah siap
Pastikan
hantaran dah siap
Pastikan
bunga manggar dah tercucuk rapi
Pastikan
baju dan lain2 dan diasingkan & digantung
Rehearsal
di dewan sehari sebelum majlis
Buat
rawatan gigi (scalling)
Pastikan
barang2 yang digunakan sehari sebelum majlis dah dibeli
- timun
(untuk mata)
- ice
(untuk muka – biar makeup tahan lama)
- madu
(bibir)
- limau
nipis (mandian)
THE BIG DAY
Sarapan
pagi
Make
sure hantaran dah ada 6 jam before majlis
Makeup
start at XX am– nikah
Makeup
start at XX pm – resepsi
Nikmati
hari bahagia! SELAMAT PENGANTIN BARU!
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Subscribe to:
Posts (Atom)

















