sila tinggal jejak untuk dijejak semula

Sunday, December 30, 2012

slagi belum tempah...

ahaaaaaaa..selagi belum tempah,, reception dress ni..mesti rasa nk usyar design baju lg.huhu..
ahahaha tetibe suka baju ni..
okeh sekian...


Thursday, December 27, 2012

ekspedisi membeli barang kemas untuk batal air sembahyang

haha..tajuk bukan main lg kan...walhal nk stori pasal pegi beli rantai kawen jek...
td en tunang dtg jb..dr melaka....pg pg sy dah kuar dr opis and mengulau..
maklumla cuti sem..hehe
bebudak pn tada..hehe....
lepas pg pick up en tunang kt larkin, kitorg gi angsana..hehe
..jalan2 usyar wah chan, habib jewels dgn kedai emas cap tak tahu..
then,kitorg pg makan kt kenny rogers..
berikut adalah sesi perbualan ketika makan,,,

saya:yang, budget awak nk belikan sy brang kemas ni berapa..
en tunang: awak nak apa...ikut apa awak nak la..
saya: sambil tunjuk pamplet habib, sy nk gelang ni...(harga rm10 000)
en tunang: erkkk pengsan!
saya: haha ckp la budget brapa..sy pilih ikut budegt
en tunang: 2 k lah kut..
saya: yippie: nk cincin n rantai..
en tunang: (mkan syam sambil mls lyn tunang dia yg menggelitis ni..haha)




sesampai kt habib..nampak rantai halus tp padu..tnya sales person tuh, berat wooo..
harga dah rm 1500.
ahhh chumell.
tak nak lain dah..nak yg ni..nak yang ni...

lps tu pilih loket bentuk bintang..gold jgk..cantik sgt..

en tunang: aik, mcm sailormoon,,,( sambil gelak2 org) !


cis, letak balik..nmpak loket love yg santek sgt..err tp berat..
cuba2 acu kt leher..

saya: cantik ni...

en tunang: berapa ni kak?

salesgirl:yang ni dekat seribu jgk..

glup..

en tunang: dah over budget ni..pilih murah sikit la..(sambil pandang saya)
saya: ok buat muka sedeh sambil cari2 lain...sailor moon la klu gitu..(sambil buat muka kesian pada en tunang)

en tunang: nak yg mana?
saya: dua2 ok..bintang pun boleh la klu x dpt love..sy ok jek..

en tunang: awak suka yg mana?
saya: suka yg lep lep (love) tuh..

en tunang: ok lah, amek rantai ni dgn loket love nih la kak..(sambil hulur ic dgn duit)

( muka pasrah sbb duit dah terbang...kehkeh..tq cinta!)

saya: yippie!!!!!

errr disebabkan budget dah ter overrr..tak dpt la nk merasa cincin..haha..tp syukur sgt..tq bakal suami!

tq habib jewels, Angsana..layanan tip top!

Tuesday, December 25, 2012

Item untuk batal air sembahyang masa nikah..

Ohhh Year End Sale (Y.E.S) dah nak tamat dah ni...and Y.E.S  Habib Jewels sgt la men-tempting kan diri...yup i loveeee diamond so much..maklumla org lahir bln 4 mmg batu dia diamond...aummm
ada pulak kan habib buat offer diamond ring and loket diamond kan...
ouhhhhhhhhhhhhh tempting gila..haha
dgn gaya muka chumel, cecepat la tag gambar ni kt fb en tunang dgn harapan dia terpengaruh n setuju nk bg sy cincin n loket diamond ni..hemo hemo..jahat kan...errrrr tp siyes, korg tgk la offer habib ni..ouhhh terbayang2 diamond punya sparkle!
laju2 naik kereta pegi habib jewels plaza angsana..tnya sales person situ, 
"sy nk yang ni  tp sy nak emas kuning..ikat diamond yg ni.bleh ke?"
org habib tuh ckp boleh tempah nk emas kuning..
tp sebulan la plg cepat..FOC..tada extra cost..hehe...
sy sengih2 balik habib tuh dan msg en tunang dgn pantas dan efficient..hehe...

Lepas tu kan..
truttt trut..( bunyi sms masuk)
en tunang: 26 cuti x?
cik comel ( saya lah tuh ): errr bebudak sy final projek presentation..
en tunang: 27 free x?
cik comel ( saya lah tuh ): free free...napa yang ( pura -pura tak phm)
en tunang: saya dtg...
cik comel ( saya lah tuh ): eh eh dtg kenapa..
en tunang: pura2 tak phm lah tuh..kita booking la apa awak nak...celebrate awak dpt tpm skali

yippie!!!! sy syg awak lebih , en tunang....


lately sume dream2 sy comes true..dgn mudahnya.
Alhamdulillah , syukur Allah
kalau sy ni tak bersyukur jgk, tak tau lah nk kata apa lg..


korg b2b lain dah beli ke jewelery nk batal air sembahyang masa nikah?
jum la share dgn kite...

Sunday, December 23, 2012

Entry penuh kesyukuran

Alhamdulillah..ingt lagi tak pasal entry kusut masai jiwa emo pasal tpm dungun saya..
Pagi ni ada org call rumah..
Alhamdulillah Sal dpt tawaran biasiswa Tenaga Pengajar Muda tuh dlm negara...
syukur terrrr amat..
Allah maha mendengar rayuan hambanya...nakkkkkk sgt scholarship tuh..nak sgt mengajar kt UiTm..mendidik bumiputra supaya jd terbilang...Alhamdulillah..
Allah mendengar doa saya..sobsob..terharu..
Tak terkata apa..
selain syukur teramat pada Allah..
Insyaallah i ll do my best..
Rezeki kawen kut ni..
Allah bg rezeki ni untuk dikongsi dgn suami n anak2 di masa hadapan
Alhamdulillah..
rezeki nak jadi lecturer IPTA dah hampir tercapai..
walaupun bnyak lg cabaran mendatang...
Terima Kasih Allah
Terima Kasih semua yg banyak tlong sal n doakan sal..
mak, ayah yg susah pyh teman n hantar time interview.
en tunang yg booking kan flight tiket masa nk pegi interview..
Syukran sayang2 ku..
Syukrah ya rabb,...

( tears...hari ni mode nk senyum sampai telinga!)

Saturday, December 22, 2012

Its decided..kami dah ada caterer! yippie

Semalam, pak uteh dtg rumah untuk discuss pasal catering majlis kami..
yippie..ni yg untung ada pak uteh sendiri bukak catering services..hehehe
Jadi dia lah katerer kami..
Oh dia bg price yg sesangat best..rm 7.50 per head..yg lain kira dia blanja la anak sedara dia ni..
yeyeye syg pak uteh n mak uteh kita...
so untuk 1500 guest, pak uteh amek rm 11K..murahkan..mana dpt catering harga cmtu..
hehe..kawan mak yg nak kawen kan anak pun amek pak uteh sbb harga pak uteh bg kt org lain pun dalam rm9, kalau nk kambing, kena tambah lg rm 1 per head la..agak murah kan...
tp pak uteh kt simpang renggam..kalau wedding kat area jb or kluang, dia still cover tanpa transport charges...
kan murah kan..sdap sgt..kalau area simpang renggam mmg catering dia plg glamer. sbb masak best..hehe..upss ter promo pulak..eh kita tak promo tau..just share dgn b2b lain..mana tau ada yg tgh cari caterer tp nk yg murah n sedap..kita suggest la pak uteh kita..tp kalau nk contact dia, email la kita..sbb tak sopan pulak klu letak contact number kt blog ni terang2 ngan...ye..
email kita salbiahhamzah@gmail.com

sekian..nnt bln 3 kita review eh wedding yg pak uteh masak untuk anak kawan mak tuh,,hehe..
bdw, kalau ada yg nk jumpa pak uteh trus boleh je dtg kt kedai dia kt simpang renggam,..dia ada kedai makan kt sana..wink!

Canopy murah..yippie!

Alkisahnya minnggu ni saya tgh cutiiiiiii panjang..yippie..upsss sampai student pun tanya
" miss cuti kawen ke..jemput la kitorg miss..." alahai bebudak, asal cuti jek mesti nk buat spekulasi..haha
walhal meng,abiskan cuti sbb x bley bring forward,..hoho
jadi mula la cuti dr 20hb ritu smpai ke krismas...26 kena keje sbb bebudak nk present final projek..then smbung cuti lg kamis jumaat tuh! yippie
..ok ok dah off topic...cuti panjang ni sal bz menguruskan hal tempah khemah,,,
tau tak, besttt sgt owner kemah ni.dah jmpe dia twice, bleh bg thumbs up kt price n layanan dia...work dia pun ok..best..so proceed booking dgn dia..tau tak booking boleh byr brapa2,,serendah rm50..selebihnya byr lps majlis..baikkan owner dia...bg b2b JB yg jari khemah lg..sal mmg suggest pakcik othman n anaknya ni..dia kt ulu tiram..tp transport charges free tau walaupun kita ni ddk senai..yippie..khemah pun murah...
1. Khemah pelamin lengkap: RM 420x1
2. Khemah makan damai:RM 320x1
3. Khemah makan tetamu : RM 340x4
ok sila pengsan sbb harga ni termasuk skirting meja, kipas lampu, sarung kerusi, reben, khemah renda 2 colour...menarikkan..
Setelah nego2 pun dpt semua ni dgn harga RM 2100..\
quite murah sbb i dah cari merata khemah semua bg quotation mahal nk mati! (terover pulak..upss!)
semua nya yg khemah i tnya bg quotation 2500 keatas untuk apa yg i request tuh..fengsan! so alhamdulillah la jmpe OnZ Canopy ni..b2b jb yg interested bleh add fb dia: onz canopy services

Our Journey~